Sunday, October 29, 2006

„A ještě něco bys měl vědět.“

Stiskla mi ruku. „Až se rozhodnu, že je ta správná chvíle, abych měla vlastní děti, pořídím si je postaru.“
Tady byl ten zádrhel. Z vize generála Fieldinga, která představovala přílivovou vlnu lidí, jež smete trifidí hrozbu, jsem měl nepříjemný pocit. Obzvlášť když jsem slyšel o mnohočetných porodech navozovaných intenzivním používáním prostředků pro zvýšení plodnosti. I fena, která je nucena vrhnout štěňata příliš často, je předurčena k předčasné smrti. Ale jakkoli mi generálova strategie připadala nechutná, věděl jsem, že má své klady. Porodnost na ostrově Wight, kterou jsem do té doby považoval za impozantní, vedle ní bledla. Pokud bychom chtěli vést válku s gigantickým množstvím trifidů, potřebovali bychom armádu stejně gigantických proporcí.