Sunday, April 30, 2006

To je neuvěřitelné!“
„A těžší oleje, které se využívají jako mazadla, při vaření a ve výrobě léčiv,“ dodal jsem s rozpačitou pýchou. „Moje letadlo používalo jako palivo trifidí líh; je jiný než oleje, které používáme do motorů s vnitřním spalováním, nebo –“
„Pane na nebi!“ Kerris vypadala ohromeně. „A budete ochotní podělit se o tu technologii s námi?“
Naivně jsem se usmál. „Nevidím důvod, proč bychom neměli.“
Rory si promnul bradu. „Takže vy že máte letku proudových letadel?“
„Ano. Hlavně stíhačky a lehké bombardéry.“
„Ježkovy zraky!“ Dek a ostatní tři se opřeli a podívali se jeden na druhého. Vypadalo to, že velké množství vzájemné komunikace probíhá jenom očima. Najednou se mě zmocnil pocit, že by si nejraději zalezli někam, kde je neuslyším, a strávili, co se ode mne dozvěděli.
Nakonec se ke mně Kerris otočila a řekla s úmyslnou opatrností, která mě poprvé zneklidnila: „Davide, chcete říct, že váš ostrov má vojenské letectvo?“