Wednesday, May 17, 2006

„Nechtěla jsem vás rušit.“

„Jenom jsem vyhlížel první náznak domova.“
„A našel jste něco?“
„Zatím ne.“
„Musíme vám sehnat nějaké boty. Nemůžete tady stát jenom v ponožkách, vždyť mrzne.“
„Nevšiml jsem si,“ řekl jsem, i když to nebyla tak úplně pravda. Byla dokonce pořádná zima. „Připravte se na velký uvítací výbor.“ Kývl jsem hlavou směrem k obzoru. „Nepřekvapilo by mě, kdyby vás přišla přivítat celá populace.“ Usmál jsem se. „Nestává se každý den, že připluje loď plná Američanů.“
„Budu ve střehu s kamerou.“ Usmála se. „Až přistaneme, zachytím ten váš hezký profil.“
„Hezký? To sotva. Jestli myslíte můj kukuč, z toho vám nanejvýš praskne čočka.“
„Určitě budete na molu vyhlížet svou ženu.“
„Ne. Já ne. Nejsem ženatý.“
„Aha,“ řekla Kerris. Potom se otočila, aby se zadívala dopředu. Dlouhé vlasy jí strhával vítr. „Gabe má pravdu. Dnes si to vážně šviháme. Kapitán spěchá, aby vás bezpečně dopravil domů.“