Wednesday, November 01, 2006

Řekl jsem mu, že se chystám požádat o odvoz domů při nejbližší možné příležitosti.
„To bude záležet na plavebním rozpisu,“ řekl mi Gabriel a vytáhl z krabičky nový míček náhradou za ten, který ležel rozbitý na podlaze. „Plavby přes Atlantik zatím ještě nejsou tak časté.“
„Viděl jsem v přístavu několik velkých hydroplánů. Těmi bych se dostal domů za necelých dvacet hodin.“
Gabriel se rozhlédl, aby se přesvědčil, že nás nikdo neposlouchá. „Ty hydroplány…“ začal šeptat, jako by mi svěřoval nějaký košilatý vtip, „…jsou pro parádu.“
„Pro parádu? Mně připadají naprosto provozuschopné.“
„Možná, kdyby měly to správné palivo.“
„Copak nejsou přestavěné na dřevný líh?“
„Jsou, ale palivo není dostatečně čisté pro motor letadla.“ Podal. „Jednoho z těch broučků bys mohl zvednout do vzduchu a obletět s ním ostrov. To je tak všechno.“