Saturday, September 30, 2006

Rozhovor

„Nepovažovala jsem to za důležité,“ odpověděla mi bezstarostně Kerris. Kráčeli jsme spolu podvečerním sluncem.
„Že tvůj otec je vládcem celého města? Většina lidí by s tím nedělala tajnosti.“ Zazubil jsem se. „Jen si představ, jak by ti to mohlo pomoct ke kariéře.“
Kerris se usmála. „Pravda je, že to dokáže všechno zkomplikovat. Když je člověk dcerou nejvyššího, kolegové si před tebou dávají trochu pozor. V každém případě –“ Vzala mě za ruku. „On je jeden ze čtyř vládců. Není jediný vládce. Taky je původem z Anglie, takže budete mít něco společného.“
„Vím, že to asi bude znít trochu hloupě, ale proč jsi Baedekkerová a ne Fieldingová?“
„,Baedekker‘ je jméno pečovatelského centra, kde jsem vyrostla. Musíš si uvědomit, že můj otec není otec v tradičním smyslu. Nikdy mě nevozil po parku v kočárku a nikdy se mnou nechodil do kina. Byl mým otcem v čistě biologickém smyslu.“
„Aha.“