Tuesday, October 10, 2006

Doktor Wiseman se taktně vzdálil, aby si vzal nový drink. Nad koktejly jsme tak zůstali Kerris, její otec a já. Generál mávl rukou směrem ke dvěma přepychovým pohovkám, které od sebe odděloval konferenční stolek. Jakmile si muži, kteří na nich seděli, všimli blížícího se generála Fieldinga, rychle uvolnili místa. Kerris a já jsme se posadili na jednu pohovku, generál Fielding na druhou. A tak jsme konverzovali, otočení k sobě. Vzduchem se nesly libé Straussovy melodie.
Mezitím jsem se už vzpamatoval z šoku, který mi přivodil pohled na generálovo zničené oko. Dokonce jsem něco takového už viděl. Příčinou takového zežloutnutí oka je potřísnění trifidím jedem. Stejný osud málem potkal před třiceti lety i mého otce. Pouze rychlá první pomoc a propláchnutí očí slaným roztokem ho zachránily před trvalým poškozením. Fielding evidentně neměl takové štěstí. Věděl jsem, že je na levé oko slepý.
To mu však nebránilo, aby mi zdravým okem neustále nepřejížděl po obličeji, jako by četl slova na stránce. Tento člověk dokázal během několika vteřin odhadnout povahu člověka a pak si ho zařadit podle toho, co vidí.