Wednesday, November 22, 2006

Prohlídka

Podobnost stroje se zvířetem očividně neunikla ani jeho majitelům. Na jednom dlouhém šedém boku bylo velkými písmeny napsáno JUMBO. Pro změnu hned za jednou z prosklených kabin jsem si všiml barevné kresby indiánského bojovníka s dravčím profilem, jak se zdviženou bradou hledí k nějakému vzdálenému horizontu. Vedle toho stálo písmem, které se dá nazvat jedině jako nápadné: Nešetřete je!
V dolní části stroje byly vyvedeny i další nápisy, ale jednalo se spíš o prozaičtější instrukce typu: Přívod stlačeného vzduchu a Do tohoto vozidla tankujte pouze 100oktanové palivo.
„Dobrý den, pane Masene.“ Muž, který pracoval na motoru, mi podal ruku. Byl vysoký, vytáhlý, měl světlé vlasy a zářivě modré oči. Hádal jsem mu kolem pětatřiceti. V jeho přízvuku bylo znát protahovanou výslovnost z jižních států. Všiml si, že má hřbet ruky ještě umazaný od oleje, otřel si jej do sedací části svých maskáčových kalhot a podal mi ji znovu.
Nezareagoval jsem.