Wednesday, January 25, 2006

Věděl jsem,

že velkou část nízko položeného území jižní Anglie pokrývaly kdysi bažiny, které byly ve středověku nebo ještě později vysušeny. Poté, co zmizela elektrická čerpadla a příkopy se zanesly naplaveninami, podzemní voda stoupala na dřívější úroveň a pomalu, ale jistě dělala ze zemědělské půdy znovu bažinu.
Na okamžik jsem se zastavil, abych zkontroloval revolver a nouzové zásoby, které jsem si nesl přes rameno v plátěné brašně. Potom jsem upřel pozornost ke kapesnímu kompasu. Když jsem našel jižní směr, zaměřil jsem si jej na kalně rudém obzoru a vykročil jsem.
Cestou jsem nacházel ve svém blízkém okolí velice málo k vidění. Pouze zakrslou vegetaci – žádné pořádné stromy, žádné domy, žádné cesty. V situaci, kdy se obzor ztrácel v rezavé mlze a šmouhy na mém hledí také viditelnosti ani trochu nepomáhaly, jsem neviděl nic ani v dálce.