Thursday, August 17, 2006

Kerris Baedekkerová

pojala prohlídku v náročném stylu. Pro mne byla něčím úžasným už jen jízda podzemní železniční soustavou. Obrovské železné vozy dunivě projížděly tunely, které byly tak obrovské, že ve mně navozovaly dojem katedrál. Ukázala mi Empire State Building se slovy: „Tam má kancelář můj otec.“ Odtamtud jsme odjeli do Greenwich Village, kde byly mnohem menší domy a vládla tam exotická bohémská atmosféra, která mě zvláštním způsobem dráždila.
Kerris se chvílemi nechala strhnout rolí turistického průvodce a zasypala mě fakty a čísly: „Ostrov Manhattan je skalní deska o rozloze padesát šest kilometrů čtverečních, stará tři miliardy let. Pitná voda se přivádí tunely o délce dvou set kilometrů ze tří soustav rezervoárů. Elektrárny jsou na uhlí. Jméno ,Manhattan‘ pochází od cestovatele, který oslavil objev ostrova se skupinou místních indiánů. Po velkém flámu dostal ostrov jméno ,Mannahattanink‘, což znamená ,ostrov všeobecného opojení‘.“
„Vážně?“