Tuesday, August 08, 2006

Metropole

Fotografie, kresby, filmy, dokonce i obrázek na plechovce od sušenek – viděl jsem mnoho vyobrazení toho místa. Ale ten pohled na budovy, které se tajemně a kouzelně vznášejí na mlžném polštáři, mne naplnil úžasem.
Kerris, která stála vedle mě, s vlasy čechranými větrem, se také dívala jako v transu. Tohoto pohledu se člověk určitě nikdy nenabažil. A bylo úplně jedno, kolikrát se mu naskytl.
Nakonec Kerris promluvila: „Vypadá úchvatně, co říkáte?“
Musel jsem jí dát za pravdu.
Z věží obestřených mlhou se náhle vyklubaly mrakodrapy. I na vzdálenost nějakých dvaceti kilometrů jsem snadno rozeznal elegantní symetrii Chrysler Building. Agresivnější neomegalitické linie Empire State Building stoupaly k obloze těsně vedle. Kdysi dávno H. G. Wells napsal: „New York je zvláštní místo – všechno trčí nahoru a je plné oken.“ Neměl jsem pocit, že by ten slavný muž byl k tomuto kouzelnému pohledu spravedlivý. Zdaleka ne.