Friday, August 04, 2006

Překvapeně jsem zjistil, že se nemůžu dočkat, až připlujeme do New Yorku. Znovu se ve mně probudil dobrodružný duch. Měl jsem chuť objevovat. Počítal jsem s tím, že po návratu na ostrov Wight podám podrobné hlášení o tom, co jsem v americkém velkoměstě našel. Jednu znepokojivou oblast jsem už objevil. Gabriel Deeds se nijak netajil tím, že se nechal chemicky vykastrovat náhradou za jistá privilegia. Na mém ostrově byla plodnost něčím oslavovaným, a proto ve mně představa kastrace zdravého, mladého muže okamžitě vzbudila reflexivní odpor. Na druhé straně, vytvoření třídy eunuchů ve společnosti rozhodně nebylo ničím novým. Mužská kastrace se prováděla v antickém Římě, v Byzanci, v Osmanské říši a mnoha východních kulturách. Eunuši, často považovaní za elitu společnosti, vykonávali mnoho specializovaných rolí od střežení sultánova harému přes kněžské povinnosti až po vysoké úřady v byzantské státní správě. Stejně jako se koni nasazují klapky na oči, aby podal lepší výkon, může chlapec obětovat své mužství, aby se mohl soustředit na své povinnosti bez rušivého vlivu hormonů.
Bez ohledu na to, zda mi taková praxe připadala ohavná, v Gabrielově světě byl newyorský eunuch realitou.