Thursday, February 01, 2007

Zvrat

Gabriel mi u oběda vylíčil, co se stalo, počínaje mým únosem z New Yorku před více než týdnem.

„Všechno to byla moje práce,“ přiznal. „Věděl jsem, že generál Fielding, ten chlapík, o kterém teď víš, že je to Torrence, měl v plánu poslat tě zpátky na ostrov Wight s diplomatickým doprovodem.“

„Ale ve skutečnosti bych otevřel cestu invazní jednotce. Ano, Sam mi tu habaďúru vysvětlil.“

Gabriel pokračoval: „Takže mi bylo jasné, že tě musím buď dostat z New Yorku – nebo tě zabít holýma rukama.“

Podíval jsem se na ty mohutné ruce a potom zpátky do jeho hlubokých hnědých očí, které teď byly překvapivě vážné. Uvědomil jsem si, že tu druhou možnost nemyslel žertem.

„Věř mi, Davide. Klekl jsem na kolena, abych je přesvědčil, že tě mají z New Yorku vytáhnout.“ Upil kávu. „Ale snad chápeš, že naše důvody, proč jsme tě sem převezli a uchránili tak tvůj ostrov před invazí, nebyly tak docela ušlechtilé ani nezištné.“

Přikývl jsem. „Jestli se Torrence zmocní ostrova Wight, získá také Masenův-Cokerův procesor.“