Monday, January 02, 2006

Pokud bych

s touhle kraksnou slétl opatrně, mohl bych dobruslit po spodní straně mraku, aniž by mi hrozilo vážné nebezpečí, že naletím do úbočí kopce nebo do něčeho podobného. Výškoměr sice při takové výšce už neukazuje nijak přesně, ale Gloster Javelin měl k dobru mimořádně silná přistávací světla. I z výšky tří set metrů bych poznal, jestli jsme nad pevninou nebo nad vodou.
Pomalu jsem s letadlem klesl na úroveň tří set metrů.
Zbývalo mi palivo na nějakých sedm minut letu.
Za takových okolností by každé přistání nutně bylo tvrdé.
Domyslel jsem si, že během výstupu nad mraky jsem letěl ve velkém kruhu. Uprostřed toho kruhu, nějakých pětadvacet kilometrů po rádiu, ležel ostrov Wight. Říkal jsem si, že když zamířím po rádiu ve výšce kolem tří set metrů, uvidím světla dráhy nebo alespoň světla vesnic a měst.