Sunday, February 25, 2007

„Asi to tak bude.“
Chvíli si to obracel v hlavě. Představoval jsem si ve tmě jeho modré oči jako dva chladné plamínky. „Víš, co mě vážně štve? Jak jsem podcenil Torrencovu posedlost pomstou. Jasně, věděl jsem, že je krutý. Zlikviduje každého, kdo se mu postaví. Ale nikdy by mě nenapadlo, že zorganizuje takový přepad. Nemá dost lidí ani zdrojů, ale jeho schopnost mstít se je… nekonečná. Musel na nás poštvat všechny vojáky, které měl, spálit většinu svých zásob paliva a nasadit polovinu své flotily. Ale moc to chtěl… tak moc, že při tom málem přivedl svou komunitu ke kolapsu.“
„Ale co chtěl? Podle toho, co říkáš, je tato základna jenom jednou z několika desítek, které máte.“
„No tak, Davide, nebuď naivní.“
„Prosím?“
„Dobře si prohlédni tohle.“ Zamáčkl cigaretu a vytáhl něco z náprsní kapsy. „Vzal jsem to jednomu z Torrencových mužů… ne, nevzpíral se, právě zahajoval novou kariéru nebožtíka. Tady, co si o tom… ne, počkej, potmě nic neuvidíš. Trochu ti na to posvítím.“ Slyšel jsem cvaknutí zapalovače. „Co jsem si všiml, všichni Torrencovi muži to měli zastrčené v kapse nebo přilepené na helmě. Tohle je to, co Torrence tak moc chtěl.“
Ve světle mihotavého plamínku jsem uviděl fotografii. Pochopil jsem a povzdechl jsem si. „Mne,“ řekl jsem mu.
„Vidíš, jak ti to pálí. Když jsi byl v New Yorku, Torrencovi špehové tě sledovali.“ Zastrčil si fotografii zpátky do kapsy. „A taky fotografovali.“
„Ale proč riskoval životy svých mužů, jen aby mě dostal?“
„Torrence tě chtěl zpátky. Mrtvého nebo živého, na tom mu nezáleželo. Musíš si uvědomit, že Torrence klade tvému otci za vinu, že přišel o oko a utrpěl značnou újmu na svém egu. Kdybys přišel o život, s radostí by tvé rodině poslal tvou hlavu naloženou ve sklenici. Nebo kdyby tě dostal zpátky do New Yorku živého, použil by tě jako rukojmí. Tak či onak by tě zneužil, aby tvůj otec trpěl za to, co udělal.“
„Víš, jak mi teď je? Dnes dopoledne přišly o život desítky vašich lidí.“
„Ať se na to podíváš z kterékoli strany, vinen je jediný člověk. A to je Torrence. On je odpovědný. On má na rukou krev.“