Sunday, April 01, 2007

Odpoledne

jsem dostal vzkaz, abych přesně ve tři přišel na poradu do Samova stanu. Vděčně jsem opustil zčernalou změť střešních podpěr, kterou jsem uklízel, umyl jsem se, převlékl se a s minutovou rezervou jsem se dostavil do Samovy provizorní kanceláře.
Sam si nepotrpěl na obřadnosti. Beze slova nám pokynul, abychom si sedli, a nalil si kávu z konvice. Rozhlédl jsem se kolem stolu. Seděli tam zbylí táboroví piloti, Gabriel Deeds, velící důstojník čerstvě dorazivších mariňáků a dva členové Samova týmu, kteří mu vypomáhali s kancelářskými záležitostmi. Stále beze slova vytáhl z aktovky dopis a rozložil jej před sebou. Pak, aniž se nám podíval do očí, věcně řekl: „Poručík Truscott mi před chvílí doručil tento dopis. Chtěl bych, abyste si poslechli toto, prosím.“ Začal číst. „Od Hlavního velitelství, Chapel Hill, pro velícího důstojníka Samuela J. Dymese, Fort Comanche. Z rozkazu komise ústředního velení Vám dávám za úkol zajistit splnění původního cíle uvedeného v rozkazu 93C/I. Konkrétně dopravit subjekt ,C‘ do hlavního velitelství, a to do pondělí jednadvacátého. Připomínám, abyste věnovali tomuto cíli nejvyšší prioritu a dosáhli jeho splnění za každou cenu. Posily společně s dostatečným vybavením pro splnění vašeho cíle doprovázejí toto komuniké. Dopravní logistika je věcí vaší vlastní iniciativy. Jste si plně vědomi významu tohoto úkolu. Závěrem zdůrazňuji, že mám absolutní důvěru ve vaše velitelské schopnosti a v to, že je v silách vašeho týmu dopravit poklad, který má pro náš lid neocenitelnou hodnotu. Se srdečným pozdravem generálmajor Cordelia Ramirezová.“
Dopřál si pořádný doušek kávy. „Pro ty, kteří neviděli rozkaz 93C/I, subjekt ,C‘ je Christina Schofieldová. Na to jste už jistě přišli sami. Tak… vadou těchto rozkazů bývá zpravidla jejich přílišná stručnost, ale myslím si, že je nám všem jasné, co po nás šéfka chce. Žádá nás, abychom vytáhli Christinu z New Yorku a dopravili ji v pořádku na hlavní velitelství. Čas na to máme do příštího pondělí, což nám dává přesně deset dní, jestli dobře počítám.“