Monday, May 14, 2007

Dlouho

si mě zlostně prohlížela a potom došla k destilačnímu zařízení. Překvapivě prudce kopla do kotle. Kapalina se bublavě rozběhla trubicemi. Potom si vzala z kredence prázdnou láhev, postavila ji pod trubku a otočila kohoutkem. Do láhve začala kapat průzračná tekutina.
Aniž si mě všímala, udělala na destilačním zařízení ještě několik úprav, především špičkou boty. Potom došla k závěsu a odhrnula ho.
Zjistil jsem, že mám před sebou další postavu. Byla to dívka a seděla na palandě. Zrzavé vlasy měla oholené až na lebku. Byla pohublá v obličeji. Ale zelené oči nezářily o nic míň. Marni se otočila a znovu se na mne zamračila.
Já jsem si zase prohlížel obě mladé ženy. Dívaly se mi do očí neochvějně. „Ježíšmarjá,“ hlesl jsem. Teď jsem měl před sebou dvě dokonalé kopie Kerris Baedekkerové.
A bylo to.